Monday, May 17, 2010

Bila nak 3 ni.....

Tajuk cam gempak, cam ala-ala soalan bile nak tambah anak kan, memang nak tambah, tapi belum ada rezeki lagi. Itu soalan khas ditujukan kepada anak dara saya oleh hubby.


Bila nak
Three ni Icha......yup. Danisha has counting the number until no. TWO, 2, yang no. 3 - 10 ke laut gamaknya. Dari mula, One, Two je.......


Pernah sekali saja yang seingat saya dia kira sampai no. 10. Lepas tu mama & baba suruh kira balik, hmmmmm hampa je, sorry yea...hanya sekali je. Tiada ulangan.



Tapi bila kira menggunakan tangan. She can show to me exactly the number 1, 2 or 3 untill 10 using her fingers. Excellent darling. Mungkin sebelum tidur selepas baca doa, saya akan kira jari-jari dia hingga 10. Terharu pula saya...emo lah pula



Budak baru nak bercakap, kenalah nyk bersabarkan. Yang pasti jangan jemu mengajar. Walau penat camner sekali pun, saya tetap luangkan masa untuk mengajar Danisha, walaupun sekejap.




0 comments:

Post a Comment