Tuesday, May 18, 2010

Bila hujan

Bila hujan turun jam 4.30pm waktu Kuala Lumpur, memang sah confirm jalan di Mahameru menghala ke Sg Besi akan jembreng...........Kuala Lumpur dengan Jam memang sinonim, cam adik beradik gitu especially time hujan. Kawan saya tadi siap berdoa, hujan lah before 4.30pm agar tidak melarat sampia ke petang. Tapi akhirnya sampai ke sekarang, ALLAH nak bagi nikmat air pada umatnya dulu....




Sekarang ni masih lagi hujan. Lebat lah juga, jam menunjukkan pukul 6.23pm. Saya masih lagi di ofis, keje dah abis buat, tinggal nak balik je. Tapi hujan. Letih & lemah terus nak drive balik rumah dgn keadaan hujan. Saya amat pasti dan yakin 101% jalan sedang jam sekarang ni. LadyofLeisure takde masalah stucked in bad traffic. Macam-macam dia boleh buat...Saya memang ada simpan buku dalam kereta, most of all buku motivasi or buku keagamaan. Boleh menambah ilmu dan memantapkan rohani. Kasi hati sejuk bile dalam jam, nak kasi hati ringan je tenang je bila stucked in traffic.



Aduhai jam..jam, jangalah ko jam lagi..............

5 comments:

diana sidek said...

hmmm..good idea ye simpan buku keagamaan dlm kete..bijak2!!nanti i nak tiru lah cara u jugak cik ayu ye..:)

cikayu said...

diana,
sila lah simpan....taknak kasi hati hangat bile time jam. hdehehhehe

Ermayum said...

hujan takpa jgn banjir ja kan i takut my car stuck dalam banjir :)

CiKaYu said...

erma,
banjir? lagi i takut..

C.e.T.o.T said...

hujan tak nak banjir pon x nak.. dua dua x nak.. kekeke kalau x nak.. lagi mau duduk kl ek....
mcm xleh concetrate membaca je kalau aku

Post a Comment