Monday, November 1, 2010

Twitter & Facebook

Mana satu yang you all suka? Twitt..twitt follow me or Facebook?? You all ada dua-dua?? Honestly, I dont know how to use Twitter. Seriously, buta IT, hubby memang kaw-kaw kutuk kalau saya tak tau benda pun pasal IT ni, takpe yang, ada ubi ada batas.

Bile tengok orang lain ada Twitter, aku pun mentel juga nak register, tapi haram tak tau guna. Dah 2 kali register tau, dua-dua lupa password, boleh gitu? Hebat tak? Ada Smartphone konon leh ber'Twitt', langsung aku tak activate kan. Tapi aku tahu nak ber'facebook' & bile nak berblogging je.... :D Sib baik tahu guna Facebook kat Smartphone....Mana lah tak kena kutuk dgn laki sendiri.

Bile saya perhatikan function Twitter ni, memanglah agak menyeronokkan. Boleh share information, boleh buat kawan-kawan macam kat Facebook & Blog juga lah, cuma communication is in directly. Just a short and quick update, we can be a friend and surprisingly, some of them can be a best buddies. Can you see how amazingly Twitter is and how people can be so fanatic towards Twitter?? Not only individual fully use Twitter as a communication method, tapi bnyk company-company skrg ni dah jadikan Twitter as a marketing tool dan juga method untuk berinteraksi dengan masyarakat. Not only that, higher education pun dah implement Twitter dalam interaction dengan students. Including my institution.




Agaknye lah kan, sebab itulah tak terbuka lagi hati aku nak active dalam Twitter ni, karang tunggang-langgang kang aktiviti harian aku. Ada juga laki aku ketuk dengan sudip sebab lambat sangat nak masak asyik sibuk dengan Twitt-twitt je, silap haribulan jari jemari ku serai kena titik dengan sudip. Sekarang ni pun kena jeling-jeling bile ber'Facebook-ing' kat BB bile kat rumah, alasan aku, bisnes ni yang.......isteri mithatli sungguh aku ni. Ampun yang! Sebab itu saya tidak jebakkan diri dalam games-games yang menarik di Facebook. Setakat, Accpet, Add, Comment, Like, upload gambar, main-main tagging,...tu je lah yang aku hadkan, sebab tak tau guna lelebih pun. Hahahahaha!

Blog pun ikut mood nak update. Ada rasa idea nak cerita, boleh lah share kat sini. Kalau tak yilek. Mungkin satu hari nanti saya perlukan Twitter untuk membuat sesuatu yang saya anggap berfaedah atau yang berguna kepada aku nanti. Eh pompuan ni, ganti nama diri pun dah terabut, kejap aku, kejap saya.


Iye, TWITTER, satu hari nanti saya akan menjadi ahli Twitt-twitt...sesiapa nak follow i?



p/s : tetiba teringat tagline Sinar FM. I follow.......



** images from Google

2 comments:

cetot said...

i can follow u.. ku sudah ada twit2 tapi outlet ku la yg ade twit.. tapi jarang bukak.. networked blog will update my twit automatically.. so pandai2 la ko twit.. hahaha

Zulaikha Mohamad said...

I ade twitter but then tak penah nk update status.. I just use it for churp2 for advertisement je.. dpt la jgk income.. hehe.. :-) follow me yea~ zulaikhamohamad :D

Post a Comment