Friday, November 19, 2010

Saya mahu bersara

Hello gorgeous, TGIF kan..........esok weekend. Bagi kamu-kamu semua mesti seronok, saya pula yang tak seronok esok sebab kena keje. Tak dapat nak spend time with Danisha. Tak dapat nak berseronok-seronok main block and lego dengan Danisha. Kena keje dari jam 7.00 - 5.30 pm. Ahad pun cam gitu. Bosannya. Kasihan anak ku! Babah pula ada training 2 hari juga. Aduhai anakku, ditinggalkan bersama babysitter lah kamu. Minggu ini 7 hari dia kena tinggal dengan babysitter, kesiannya anakku!!


Ini lah sebabnya saya nak bersara cecepat dari dunia pekerjaan. Dari dunia korporat. Bersara dari menjadi orang bawahan, bersara dari menjadi pengikut telunjuk orang atasan. Bersara dari terikat kepada masa kerja 9 - 5 setiap hari. Bersara dari berkerja atas dasar hendak mendapatkan gaji bulanan untuk menampung kos sara hidup dan membayar bil-bil bulanan. Kalau tak kerja, camner bayar kan, nak makan apa, orang lain shopping, kita pun nak shopping juga kan. Aduhai hidup!! Saya nak bersara cepat!!!!!!! Saya nak bersama keluarga dan anak saya dengan lebih masa, nak mendidik anak saya, mengajar dia, melihat dia membesar atas didikan saya. Bukan orang lain, bukan babysitter, bukan sesiapa!!


Tapi tak nak bersara tanpa ongkos! Semua di dunia ini nak masuk toilet pun kena bayar kan. Sekarang apa-apa sahaja perlukan duit. Duit, duit, di mana ko duit!



Oleh itu, bermuhasabah diri, bertafakur mencari kekuatan diri, saya mencapai kata sepakat bersama suami untuk menjalankan BISNES saya sendiri! Yes, saya sudah mendapat apa yang saya mahu. Saya sudah mendapat apa yang saya suka! Melakukan sesuatu yang disukai, amatlah best! Sepenuh jiwa kita akan lakukan. Sepenuh hati kita akan usahakan.


Tiap-tiap bulan, di pertengahan bulan dapat PULANGAN. Orang lain, mengeluh bila nak masuk gaji baru ini, saya mengeluh ALHAMDUILLAH ada rezeki tambahan tiap-tiap pertengahan bulanan. Boleh lah tambah saving Danisha dan simpanan di hari tua saya nanti. Boleh lah jelaskan hutang-piutang cepat. ALHAMDULILAH.


Kau bisness apa? - Aku bisnes corset Premium Beautiful.

Macamana tu? Pakai corset je ke? Boleh dapat duit ? - Pakai corset Premium Beautiful je, mmg boleh generate income, bukan sikit tapi banyak. Tak susah.

HOW?

just call me, I'll share the secret!!

013 220 6010


3 comments:

Kak Mahh said...

Bisnes rupanya...TAHNIAH

Ainul Mustafa said...

salam..saya pun br plan nk join biz ni.nanti bwh kak salha zain.

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

tahniah...jom mari kita penuhkan tabung utk persaraan awal ;)

Post a Comment