Thursday, November 11, 2010

Kau buat apa??

Isu panas...hot!! hot!!

Most of you sure dah tahu apa yang saya buat kan. Yes, I am a part-time
Busineswoman. I'm doing this business for the past 5 months. The result, 'SUPERB' , I think that the best word to describe.

Let see how the thing going on. Saya full-time Secretary di OUM, part-time student, part-time businesswoman. How do you juggling your life with these? The answer, is not easy babe, trust me! Tapi yang buat saya cenderung untuk melakukannya kerana
KEAZAMAN.

Ramai mempersoalkan kredibiliti saya dalam hal ini, termasuk suami tercinta. Menengah memang lah ada. Mendorong, tidak langsung. Tetapi, dia amat kenal siapa saya. Dia tahu saya boleh lakukan, tapi dia was-was. Saya sendiri pun takut pada mulanya.

Firstly, sebagai
PEKERJA, saya sepenuhnya milik syarikat. Saya bekerja, 8.30 - 5.30 pm setiap hari. Lunch jam 1.00 - 2. 00pm, saya gunakan masa rehat saya dengan berniaga. Sana sini aku pulun. Masuk jam 2.00pm, kembali jadi warga syarikat.

Time exam or study, peranan bertukar jadi
'STUDENT', concentrate and focus on exam and study. Cuti semester, saya tukar peranan jadi 'BUSINESSWOMAN' pula.

Balik kerja, jadi
ISTERI/MAMA. Layan anak, layan suami, urus rumahtangga. Dapat tido pun at least 12 - 1am kalau weekdays, kalau weekend lagi lah lambat. Bangun lagilah cepat, uruskan rumah, sebelum Danisha bangun. So at least, bila dia bangun, saya dah siapkan urusan lain baru concentrate dengan dia, bath her, feed her, teach her, play with her......kalau free, bawa dia keluar jalan-jalan. Kadang-kadang weekend pun kena jumpa client or prospect. Limited sangat time yang ada, cecepat balik, spend masa dengan diaorg pula. Luckily my husband so understanding. Kat rumah pun nak kena jawab sms, call, email, message kat FB, update blog, sambil-sambil layan si kecik tu.

Adakah berbaloi? Penat? Stress? Iya, saya rasa puas, happy. Lebih-lebih lagi niat adalah untuk anak dan keluarga, dari rezeki yang halal dan berqah. Kawan-kawan bagi support, family bagi support. Alhamdulilah, syukur. Kenapa, hubby tak boleh nak bagi makan ke, sampai teruk-teruk cari duit? Alhamdulilah, hubby sediakan lebih dari itu, 200% support, tiada tolok bandingannya, tapi sebab matlamat saya nak berhenti kerja, nak jadi
MAMA sepenuhnya, sambil mendapat income sama macam saya keje atau mungkin lebih lagi. Oleh itu saya ada banyak masa dengan keluarga.

Kenapa sibuk cari duit? Sebab saya nak senang masa tua. Sebab saya tak nak skit kepala bila dah tua nanti sibuk cari duit untuk pendidikan anak-anak, perubatan, anak nak kahwin, simpanan hari tua, emergency, macam-macamlah kan. Dalam dunia ini, memerlukan duit kan, nak kencing pun kena bayar Rm0.30 sen, lagi canggih, nak masuk toilet kena charge RM5.00, fuyoooooooooo.....diaorg pasang jamban emas agaknya. Tahun 2020 nanti tak tahulah nak masuk toilet caj berapa. Kena bawa toilet sendiri agaknya.

Isunya disini, panjang gile intro baru nak masuk isu. Adakah anda boleh buat, saya jawab
YA, sebab ramai dah buktikan dengan hanya bekerja, sebagai isteri, ibu, pelajar pun anda boleh berniaga. Saya juga telah buktikan. Ramai telah buktikan. Saya suka cash, iya, saya mata duitan, saya suka melihat akaun bank saya penuh dengan duit. Saya suka bau duit.....bior lerh apa korang nak kata, tapi dgn duit tu la saya buat saving perubatan, education anak saya, saving saya nak ke Umrah/Haji (insya'allah nak pegi cepat-cepat, tak nak susah kan org bile dah tua nanti), dengan duit lah saya beli keperluan ibu bapa saya, anak saya dah lain-lain, saya bukan materialistik, tapi saya perlukan duit untuk meneruskan kehidupan saya dan keluarga.

Oleh itu saya join business ni. Tak susah, pakai corset
Premium Beautiful, share dengan kawan/family, share keistimewaannya... dengan hanya memakai corset Premium Beautiful, boleh generate income!! Apa tunggu lagi............

my business partner...sayang korang!!!

3 comments:

Rizziela said...

tapi saya masih belum mampu nak beli PB tu..mahal

mJ said...

caiyok ayu...i dulu mmg nk join tp keadaan mmg tak mgizinkan dan i mmg tak dpt full support dari jon!! huhu dia tak restu so i tak berani nk join...tp bila tgk kawan2 berjaya rasa suka sgt!!! b strong k

CiKaYu said...

Rizziela dear, mmg PB mahal tapi, it worth buying dear. ada cara pembayarn sangat2 menarik....

Mj,
chaiyokk....

Post a Comment