Wednesday, July 7, 2010

Peluang dan Impian

I never had a chance to jejak kaki to any country, I mean oversea lah..... Even the nearest, Bangkok pun tak pernah except Singapore lah....kesiankan saya. Dah tua-tua gini, lum ada peluang nak pegi melancong ke luar negara.

I sometimes envy my friends yang ada chance bercuti or di hantar outstation ke tempat-tempat idaman saya, like London, Amsterdam, Hungary, Dubai. Ada juga yang dalam setahun, holiday ke sana ke mari. Bercuti dalam Malaysia, tiada langsung ada dalam list. Semuanya destinasi ke luar negeri. Syokkk ooo.......bukan jealous yea, bukan juga nak bangga dengan negara orang tapi, sekurang-kurangnya dapat cuci mata, segarkan minda, hirup udara di negara lain. Hujan batu di negara orang, hujang emas di negeri sendiri....err...
betul ke pepatah ini..cam lain je bunyinya.

Anyway, this time, saya mewajibkan diri untuk mencapai matlamat nak pergi AUSTRALIA for free....iye PERCUMA. Saya mahu percutian PERCUMA, segala ditanggung bereh........habitat terbesar kanggaroo...

Jomlah kite moh ke Australia. Free tau deknon. Tak bayo satu sen pun. Siapa kata, bercuti kena ada duit, kena belanja. Adalah bawa duit sikit tapi hanya untuk shopping, bukan termasuk tiket or hotel. Semua tu ditanggung lah. Tak percaya?? BETUL. PERCUMA. Jomlah kite bercuti free. Dapat melancong free, dapat pula macam-macam faedahnya.

Jangan biar diri ketinggalan dengan alasan peluang belum tiba. Peluang tak datang bergolek menjemput untuk diambil, tapi Peluang untuk direbut. Jadilah seseorang yang bukan menunggu peluang, tapi merebut peluang.





email/call me : ladyayu78@gmail.com/0132206010

5 comments:

Rizziela said...

macam mana nak dapat bercuti free ni

fizamior said...

hehehehe... i pon takde pergi obersea... pergi bali & bandung jekkk... ahahahaha....

Ermayum said...

kita pun tak kemana2 cikayu hehe harap masa belajar dulu ja :) but insyaAllah -
and moga Ayu sampai ke negeri kangaroo itu jugak :)

Nadia Dzai said...

pergi percume sgt best! heheh good luck dear! ;)

Nana said...

wahhh free trip! bestnye!!! have fun in australia ;D

Post a Comment