Thursday, July 22, 2010

Cik Ciku Manis


Saya suka buah ciku...anda suka? Selalunya, lepas makan tengahari, pasti kite cari buah tembikai ke, betik ke, mangga ke kan yang di jual di cafe or kantin kan....hari ini saya lunch di Jln Belamy, pas makan ikan bakar & sotong bakar, saya beli ciku, sebungkus RM3, 5 biji, ni sebiji saya dah makan....erm..boleh tahan gak lah hargenya...sib baik manis.

Cerita pasal ciku ini, teringat saya 9 tahun yang lepas, saya pernah bercuti ke Kepala Batas, Kedah, rumah kawan baik saya semasa di kolej. Berjalan-jalan tengok tempat orang. Nak jadikan cerita, depan umah kawan saya ini ada pokok ciku. Tengah berbuah ranum masa tu, rendang je pokoknya. Kawan saya offer petik buah ciku, ku apa lagi lah, tanpa segan silu. Tak pernah tengok pokok ciku, jakun betul. Manisnya, masya'allah. Sedap pula tu. Fresh pluck from the tree k....takde pula gambo. Mesti korang ingat saya kelentong kan...nasiblah...memang takde gambo. Saya siap panjat lagi pokok ciku ini. Kelentong lagi budak ini, Iye betul, sure korang kata saya kelentong lagi....takpelah. Memang saya cakap benar. Pergh, 1st time tu panjat pokok kat rumah orang. Mak tahu ni, sure dah kena ketis peha ini. Anak dara panjat pokok ciku....Seronok....setiap kali saya makan ciku, pasti saya teringat kawan saya nun di Kedah tu, sib baik tak jatuh pokok.



How are you kak idasked, how's ur baby boy? miss u lah .....

3 comments:

eifa said...

caye2...sbb dullu pon kiteorg ade pokok ciku..pokok tut...tk tgi pon :D...tp tah tk baper kenan sgt...sbb ciku ni manis sgt :D

mJ said...

saya suka ciku! sgt suka dari dulu kini dan selamanyer hehe

Ermayum said...

my favorite ever but susah nak cari - i can eat 10 bijiiiiiiiiiiiiii heheheh

teringat dulu kat belakang umah atuk byk makan free ja masa kekecik

Post a Comment