Thursday, December 23, 2010

Zahir tidak terucap

Salam Takziah buat Meenyusuf atas kehilangan seseorang yang dikasihi, bersabar yea Meen. Allah maha mengetahui segalanya. Dugaan itu datang kerana ALLAH menyayangi hambanya.

Kisah Meen ini buat saya tak senang tidur, tak senang langsung tuk buat keja. Berhari-hari saya termanggu, bila saya lihat dan pandang muka hubby dengan perasaan sepi dan sayu, andai kau pergi kasih, bagaimana aku? Bagaimana Danisha? Ya Allah, tak tertahan rasa hati nak menanggung kelukaan itu.

Saya tidak tahu adakah saya akan kuat untuk berpijak di bumi yang nyata andai cinta hati pergi tinggalkan saya dan Danisha dengan tiba-tiba.....apakah persediaan saya nanti untuk menempuh hidup tanpa teman hidup. Saya pernah merasa kehilangan, pernah merasa kehilangan jiwa dan hati yang hancur. Kehilangan harapan untuk hidup bersama dan mencurah kasih sayang, hari-hari saya merintih kehilangan Danish. Hari-hari saya lalui sepi tanpa nangis senyum anak di sisi. Dan, saya tidak sanggup merasai lagi. Tapi mungkin kesedihan saya ini tidak sama dengan kesedihan Meen. Keperitan dan untuk melihat wajah anak pun boleh buat jiwa kita lemah, apalagi untuk menempuh hidup seterusnya. Ya Allah, tidak dapat ku gambarkan. Tapi Meen sangat kuat, wanita tabah dan kuat semangat, memberikan lambaian terakhir nya buat arwah.


Ya ALLAH jadikanlah aku isteri, ibu, kekasih dan teman sejati buat suami ku. Jadikan dia berbangga berdampingan dengan ku dunia & akhirat sebagai isterinya.




Buat Meen, bersabar ya. Allah maha mengetahui, redha akan perginya dia. Berbanggalah Meen, kerana kamu telah menjadi isteri dan ibu yang terbaik. Arwah Mr R sangat-sangat menyayangi mu & Kyra. Kami sentiasa di sini bersama Meen & Kyra.


2 comments:

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

salam takziah buat meen, semoga dia tabah.

Ermayum said...

i nangis auto hari ni tears berjela jela
ayu betul we could not imagine how but Allah maha besar - if it happens to anybody - Allah will be there to give her or him strenght sampai empunya diri pun cakap where the strength comes from tak tau lah - meen pun tulis cam tu today - all of us will be OK we will but kita mintak yang baik baik sahaja lah - because part hati yg sedih tu memang la sangat tajam menikam kalbu -

Post a Comment