Tuesday, June 1, 2010

What if....

This morning, while I'm taking a mood to start my day with all the files on my table, I flip Berita Harian just wanna read the headlines.....i turn page by page, untill I got stuck with this headlines.....


Pelatih PTD yang jalani latihan ala komando meninggal dunia

2010/05/31

Norhashimah Wahid
Norhashimah Wahid

KLANG: pelatih Pagawai Tadbir dan Diplomatik (PTD), Norhashimah Wahid, 30, yang sebelum ini dimasukkan ke Hospital Tengku Ampuan Rahiman (HTAR), di sini akibat jangkitan paru-paru ketika menjalani latihan ala komando di kem latihan di Banting, meninggal dunia jam 6.40 pagi tadi.

Ibu kepada seorang anak itu, yang sebelum ini bekerja di sektor perbankan, mula menjalani latihan asas itu sebagai syarat kelayakan untuk menjadi PTD.


I took this from BH online.

She left this world behind, her 2 yrs old daughter which is just turn 2 yrs old and she did celebrated her birthday before she diagnosed pneumonia.

Suddenly, my tears burst without warning.

2 tahun belum mengerti apa-apa. sebaya dengan Danisha. Sekarang ni, at this age, Danisha hanya tahu Mama, Baba, makan, minum, manja-manja, main-main...just like other normal kids yang tengah membesar and need 200% full attention from us as their parents or guardian. Yang memerlukan belaian dan manja dari mama, perlukan ketenangan dalam pelukan seorang ibu. Tempat mengadu nasib. What if this happend to me? I got sick at a middle nowhere, at remote area, far from our home, from husband & family, especially away from my girl..... I just cant imagine. I just cant take it. ALLAH MAHA BESAR, MAHA MENGETAHUI. Saya hamba-Nya, hanya redha & pasrah. Ajal & maut di tangan-Nya.


What if I'm not given a chance to live until my kids got married and have grandchildren. Would I be around to see them grow up? Hanya ALLAH MENGETAHUI.


Hari-hari saya berdoa, moga dipanjangkan usia saya untuk saya lihat anak saya membesar di hadapan mata saya. Beri saya peluang untuk menikmati kebahagiaan bersama dengan anak saya. Saya pernah kehilangan anak, tapi saya juga tak sanggup untuk meninggalkan anak saya tanpa saya curahkan kasih sayang kepada anak saya. Ya Allah, berilah aku peluang.



Kepada keluarga Allahyarham Norhashimah Wahid, takziah saya ucapkan. Semoga roh Arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan hambanya yang soleh. Wahai Helyda Damiea, jadilah anak yang solehah, tabah, manis, disenangi dan dikasihi sentiasa oleh orang-orang disekelilingimu, doakan ibumu kesejahteraannya dan moga ditemukan di syurga kelak. - Alfatihah.

1 comments:

C.e.T.o.T said...

me too.. cant imagine of this happen... minta dijauhkan......sob sob

Post a Comment