Wednesday, December 30, 2009

sawang-sawangan

dah bersawang blog ini. masa ada tapi dia cemburu dengan saya. enough merepek. ke mana saya pergi selama ini....saya ada final exam, alhamdulillah yesterday was my last paper. then cuti sem. sebelum sem jan masuk. jadi selama ini, blog tak berupdate coz sibuk study, internet pun tak sentuh diknon. hanya ngadap buku. kerja ofis mmg melambak, boss faham. so org lain tolong uruskan. tq boss.

to me, the most important thing in our life when we involved part-time study ini. support dari family and boss paling penting. i can't imagine kalau nak buat semua benda tanpa ada support dari mana-mana pihak, in my case, i akan jadi stress tak tentu pasal. my husband is very supportive. tq dear. dia banyak tolong dalam hal-ehwal pembelajaran saya dari segi bagi idea nak buat assingment, tolong fahamkan saya certain matters in my study, tolong jaga anak, tolong kemas rumah (tu pun pas kena bising, tapi at least dia buat kan). i guess, all husbands in the world will be a terriffic husband in supporting his wife, vice versa.

my boss and my colleague, credit to them too. i just can't leave the office like that without assinged one staff to take care the office. as a secretary to the president, bukan perkara yang boleh dianggap remeh. eventhough, i'm just a secretary, well hello....., i'm not just a secretary, but more than that. i'll make sure everything in order before i leave for a study & exam leave. luckily, its during holiday, so my boss pun cuti lama. keje pun tak banyak. thank you to my colleague too for helping me out.


apa cerita danisha, gosshhh...dia sekarang membesar bagai juara. dah 13 kg, 18 bulan. kadang-kadang tak larat nak dukung. semakin panjang akal. macam-macam dia nak cuba buat. manja sangat-sangat dengan hubby. kadang-kadang, dia ada rasa tercabar when my hubby hug or kiss me, when she saw it, dia mula menjerit-jerit. hubby kata, danisha jeles, psychologically, dia rasa terancam sebab kehadiran saya sebagai perempuan lagi satu... boleh gitu.
tapi yg kesiannya, whenever we want to buy her shoes mmg problem sbb kaki dia lebar di bahagian toe. puas mencari. finally jumpa kat oshkosh, tapi more to sporty eventhough ada sikit bunga-bungaan sana ini, tapi i still adore those girls yg pakai kasut ala-ala ballerina shoes which is we can find them at party princess and lovely lace. sayangnya memang tak boleh fit in. my father said, she has B type feet. which is lebar di bahagian depan. danisha ikut my husband side. we try crocs before this, tapi danisha cam tak selesa. jalan pun teragak-agak. sandal nike saje yang nampak dia lebih selesa. berpeluh juga lah nak mencari kasut danisha.

...new year is coming. apa azam? mine? .........belum tahu.
bagi saya azam tu kite mesti ada hari-hari. contoh, bangun dari tido, syukur ke hadrat Illahi, dihidupkan kembali setelah mati seketika. ALLAH beri peluang lagi untuk hidup di dunia. azam perlu ada untuk jadi insan yang mulia setiap hari. bagi saya itu azam saya. but, untuk this time, saya ada akan ada azam, nanti lah tunggu masuk awal tahun. and my blog anniversary also just around the corner.....

dah hampir setahun rupanya saya berblogging.

2 comments:

Anonymous said...

at my service dear. your excellence is my command.

cikayu said...

anonymous,
uhuhuhu... ;-)

Post a Comment