Friday, May 18, 2012

Bila dirancang tidak menjadi...

Salam Jumaat kepada semua. 


Syukur Alhamdulilah, masih disayangi Allah swt dapat menghirup udara di hari Jumaat. Masih lagi diberi peluang oleh Allah untuk meneruskan hidup di bumi-Nya. Syukur Alhamdulillah. 


Mak selalu pesan, setiap pagi lahirkan rasa kesyukuran dengan seikhlas-ikhlasnya. Kerana dengan perasaan syukur itu membawa kepada keikhlasan dalam setiap perkara. Insya'allah mak, saya tetap akan ingat dan pegang pesanan Mak.


Pernah tak rasa kecewa bile apa yang dirancang tak menjadi. Setelah berbulan-bulan merancang, tiba masa tak menjadi. Yup, tengah rasa kecewa ni. Yang dirancang, yang dihajat, yang diingini - tak dapat. Senang cita, memang tak jadi lah. Sigh*. Mengeluh pun tak guna. In order to save on air ticket, we have to purchase in advance, we're talking about a months advance..... bukan sebulan dua, or selang seminggu. Lebih 6 bulan. Beli last year, dan sepatutnya pergi next month. Akhirnya, duduk diam-diam lah tiket tu kat dalam inbox. Apa kan daya pandang sepi jelah tiket tu. 


The reason behind is hubby kena standby for his WORK. Ada alasan lain lagi...tapi tak tergamak nak cerita. Frust!


Makanya, berkecai lah segala program yang dirancang. Harapan nak menyopping kain baju, melawat factory outlet yang digembur-gemburkan, menikmati sentuhan tukang urut yang berkaliber, tidak dapat menikmati pemandangan kota yang sesak dengan udara yang tidak nyaman, tidak dapat lah menikmati teh kebanggaan orang tempatan yang dibungkus di dalam botol, tidak dapat lah menikmati keenakan ikan goreng gelama yang mengembang kepaknya.  


Bersabar, adalah hikmahnya itu. Yes, I keep telling this to my heart, mind and my soul. Bersyukur, kerana tidak dapat pergi. Statement pahit nak telan. I am not happy. Nak nangis ni! Huaaargghhhh! 

4 comments:

Ermayum said...

sabor eh - isteri and menantu mithali :)

hubbymu said...

jom pegi, pedulikan aje keje tu.

Pilote de Motorad said...

Its ok to let go something in order to get something which is out of our expectation someday, one fine day.

Pilote de Motorad said...

its okay to let go something now, rather than letting go something better that we can get later on. Yesterday was the day. I dont want to look back anymore. Its d time to go forward! May Allah blessed us. Amin...

Post a Comment