Wednesday, October 7, 2009

sale dan save

last nite, while watching tv with hubby & danisha, tetiba hubby kata,

'u tak nak pergi ke sale isetan start 9 hb. i dah dpt gaji on 8th.'


cam ada cas elektrik yang energynye begitu kuat sekali, terus ku pandang muka suami tercinta, cinta banget lah kan bile tanya tak nak pegi sale ke... apa lagi...berbunga-bunga riang lah hati si isteri ini.

'betul ke sayang?'

serta merta statement ini keluar dari mulut suami,

'ko tengok mama ko icha, pantang sebut sale, muka terus berubah senyum bukan main besar lagi...'

memang menarik juga lah bile dibelek-belek kembali newsletter yang baru dapat tu. almost every item yang menarik tu 50 to 70% sale nye....baru pas raya ni ongkos pun cam dalam aura yang begitu menyakitkan hati....tapi bile hubby dah kata gitu, seronok lah hati. jangan dia berubah fikiran pula. tapi end of this month, i'll be going to singapore for my sister wedding. tapi tak lama di kota singa itu kerana suami tak dapat cuti lama makanya mungkin kami tidak dapat berjalan-jalan di kota singa itu. nak seribu daya, tak nak seribu dalih kan. kena juga at least pegi orchard road saja. tidak lah sampai ke pulau sentosa seperi jua bile lah nak sampai ke sana tu akan dipikirkan kemudian.


hendak tak nak kena buat pilihan, save money untuk ditaburkan di orchard road atau di isetan sahaja. kalau pun pegi isetan maybe pegi beli baju ofis sahaja. saya lebih suka membeli di isetan my pants and blouses sebab banyak choices and good offer during sale lah. ooo... ye lah kena beli black jeans. tak pernah ada in my closet black jeans. i wonder why ek???


if pegi the 1st day of sale, member dapat additional 10%, so ladies what are you waiting for?

0 comments:

Post a Comment