Monday, September 14, 2009

dah nak raya??

apa weekend buat.....

jangan tak caya saya laki bini cat rumah dari pukul 10am sampai kul 7 pm. icha tinggal kat babysitter nanti dia yg cat umah. malam lepas buka melepak laki bini. cat 1 rumah. tapi yang bestnye bau cat umah kami bau epal hijau, rasa cam nak makan je. best betul, rasa cam nak cat bilik tido, bilik air, dapur sekali lah...laki cakap jangan nak mengada. tak amik gambo pun before & after cat, sbb mandur dah bising, takut tak boleh siap sebelum buka. sudahnye tepat jam 7 pm siap semua, amik icha, singgah bazaar, beli lah apa yang patut, dah tutup dah gerai. buka lah ala kadar 3 beranak.

semalam pegi alamanda nak cari barang-barang lain. sudahnye baju anak & laki dapat. masuk aldo, takde lak berkenan, clarks? ramainye manusia. guess? takde lak berkenan, tinggi melangit semua. sudahnye balik je lah.

rasa sekejap je ramadhan nak nak abis. sediy lak. tahun ni tarawikh lingkup. sebab ada boss kecik kat rumah. dapat 1 malam je. alahai apa nak nak jadi. tadarus pun boleh dikira. kat opis ni pun sempatlah 2-3 kali baca yassin before solat zuhur. insya'allah bile boss kecik tu dah matang sikit, pinjam ayat jua , insya'allah dapat dirikan tarawikh. berjumpa lagi kah tahun hadapan ramadhan penuh berkah ini? insya'allah. moga dipanjang kan umur. segala ketentuan ALLAH adalah rahsia, manusia mampu merancang dan berdoa.

persiapan raya ala kadar....theme colour 3 beranak, merah uuuuuu...bak kata mrs noba, bnyk ong. insya'allah. sekarang ni pun dah malas nak buat keje. mood raya dah ada sikit. tak sabar nak balik jb. jumpa familia, dan juga membelek persiapan barang-barang hantaran adik saya yang akan bernikah sebulan selepas raya nanti...julie, akak nak tengok handbag gucci mu itu,...
kat rumah saya takde ayam itik kambing nak jumpa. banyak kucing jalanan dan arnab belaan adik saya yang sungguh malas sekali. oh ye, menikmati kek lapis betawi mak saya yang paling sedap. makanye, bertambahlah berat badan ku ini.

terngiang-ngiang lagu arwah sudirman, balik kampung..

2 comments:

Nurhayati said...

tue la dahnak raya kan...
mmg mood raya dah skang ni.. hihi

C.e.t.O.t said...

Huyoo cat rumah.. bau epel lagi. nanti leh laa recommend kat aku.. aku nak bau orange ade tak ek? tapi cam peneng plak bau orange..

Post a Comment