Friday, February 18, 2011

Hati ada sinang sikit

Just nak share something.... kalau refer to my previous entries banyak cakap pasal hal-hal jiwa kacau kan. Kali ini ada sikiiiitt lain.

Semalam dapat surat, tertera kat situ Pusat Pungutan Zakat. Tak sempat nak buka pun. So pagi ni, baru dpt baca and dapat payment statement. Mungkin to you, benda gini pun nak cite ke, ala nak minimize bayo tax lah tu sbb tu bayor zakat pendapatan. Betul. Memang nak elak tax...haa terang lagi bersuluh pengakuan... (",) Tapi to me, tgk statement tu hati rasa cam lain sangat. Rasa bersyukur, rasa kerdil nya diri. Rasa, besarnya dosa-dosa aku selama ini. Rasa, cam masih tak cukup lagi amal jariah yg aku buat kat dunia tuk bekalan. Hanya ini je ke yang aku mampu buat?....walhal, lebih dari dari itu pun boleh sebenarnya, tapi dari langsung tiada kan, baik ada walau pun sedikit. ..............


Sebab nya dalam statement tu ada tulis :

'Semoga Allah Ta'ala membalas dengan sebaik-baik balasan pada apa yang kamu keluarkan dan limpahkan berkat pada harta kamu yang masih tinggal'.

Dan, dalam kekalutan menghadapi kekusutan duniawi, saya merasa sedikit ketenangan untuk hari ini, di hari Jumaat, penghulu segala hari.

Semoga, kita dilimpahkan keberkatan dari Allah swt dan moga tidak putus-putus amal jariah kita di dunia ini. Amin.

Anda dah buat??




p/s : penulis sedang beremosi.

4 comments:

Unaizah said...

Alhamdulillah.... Allah tu Maha Penyayang kan...dlm serabut-serabut kepala and jiwa tengah kacau, diberiNya khabar gembira.

Ermayum said...

insyaAllah. saya sudah buat ada terlebih lak g pcb nak suh kena potong habis tu selagi leh lari dari income tax iyalah bayar zakat dapat pahala ada gak doa atas kertas utk kita byr income tax dapat ke pahala dah lah tu cengkik darah sekali sekala dapat bonus dicekiknya 26 percent ops emo lak heheh sory dear

maya amir said...

wahhh bagusnya cik ayu..moga makin b'tambah rezeki cikayu..insya Allah:)

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

Insya Allah dah jugak...opis ada buat potongan gaji..

Post a Comment