Thursday, February 25, 2010

Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari

Tajuk tak leh tahan.......buat gempak je. Bersawang-sawangan dah blog ni. Lama tak jengah. Cut the bebelan....ada apa dengan tajuk itu??

saje je nak muhasabah diri sambil ajak pembaca untuk bersama-sama dengan saya bermuhasabah diri. ada beberapa peristiwa both, good and bad happened to me. saya anggap ujian dan dugaan ALLAH.

Alhamdulilah, sejak melangkah kaki ke BIZ ini, semua benda jadi 'mudah'. 'Mudah' dari segi keyakinan diri, memperbaiki kelemahan diri, kepercayaan dan jati diri. kenapa mudah ye? sebab sebelum ini saya anggap 'susah' semua PERKARA. contoh : susah lah nak buat extra income dengan masa terhad, dengan kelas kena hadir, assignment bertimbun, keje di opis tak pernah surut, sentiasa ada dan susah nak bahagi masa untuk family dan diri sendiri. macam mana nak develop BIZ ni, saya tak tau, saya tak pandai. susah lah...pendek kata semua susah lah. kalau nak buat BIZ tahukah anda, bila kite berada di dalam suasana 'terhad' begini, automatically kite mula membahagikan masa untuk tugas-tugas yang telah direncanakan itu? iye, jawapannya iye. saya telah berjaya melakukannya. saya berjaya melalui semua itu dengan lebih bersemangat. dugaan dan badai datang bergolek langgar gedebuk pada saya, penghinaan yang saya terima sejak melangkah masuk dalam bulatan BIZ ini buat saya lebih tercabar untuk buktikan siapa CIKAYU.....waduhhhhhh poyo je......tapi tu lah kenyataan.

saya suka tengok orang sekeliling saya gembira dan senang hati dengan apa yg mereka miliki. saya pun nak juga keselesaan dan kesenangan itu, jadi saya berusaha. tak kiralah apa badai, todak nak langgar singapura saya tapi insya'allah, dengan keberkatan ALLAH saya cuba atasi juga. bukan senang nak senang beb, bukan susah nak susah.

luahan hati di tengahari sebelum masuk lunch..........apa-apa aje!! (sorry cikyan pinjam phrase u lak)


0 comments:

Post a Comment